Saturday, January 10, 2009

Tangan yang memegang Tak sama dengan tangan yang melihat

Ini hari saya manyak penat juga,
pagi mula ayah suda kejut pegi surau wo...
habis subo, ngaji pulak.. itu time saya tringat tadi malam ayah sudah kasik tau ini pagi ada itu gotong royong dekat balai raya.

Ayoo.... Gotong royong?
Apa ada dengan ini gotong royong. Semalam juga saya sudah tengok dia punya iklan pada itu notice board depan surau. Saya ingat tak mau pegi sebab pagi sudah ada plan sindri. Tapi ayah juga kasi tau dia ada hal, itu pasal saya juga kena ganti sama dia.

Ibu bapa punya arahan mesti mau kasi perhatian sirius okay? Ini slagi syarak tadak langgar la..
Aiyoo.. you orang tak mau percaya sama saya ka?? you bukak itu sudah surah al- isra' ayat 23-24. kalau tarak silap dalam page 284.

Itu pasal saya cuba ikhlas ini hati supaya pegi ini pagi.

dalam lapan lebih- lebih sikit, saya sudah siap pakai itu baju sukan, dengan seluar sukan buruk yang orang kasi free. pagi2 juga saya sudah taruk itu nasi sama ikan keli sambal yang mama saya masak. Manyak sedap woo.. walaupun sejuk suda.

Setel makan saya sudah rasa energy level sudh full gauge. Tinggal mau release saja ini power. Alhamdulillah, ini perut masih dapat makan. Tak tau itu kawan2 dekat palestin sana macam mana diorang. Manyak sedih wooo... hari2 itu bom jatuh atas rumah. manyak takut, itu gandum mau buat makanan pon suda habis. Kalau saya tarak syukur, apa punya jenis makhluk la saya ni?

Then sampai kat balai raya, orang suda mula ramai juga. saya kasi park itu moto tepi seket. Tapi ingat suda bole trus kerja. Aiyoo... itu orang suda sedia itu nasi lemak sama kueh mueh pulak. Tarak bole lari la.. ini mulut kena kasi makan juga sebab orang suda ajak. Ayooo... suda overwhelming la ini tank. Takut overheat tarak bole pakai.

Setel makan baru kerja bole stat.
Mula2 angkut, itu atap buruk sama kayu pegi dalam lori sebab mau buang dekat jauh2.
sudah itu, saya sama itu Ayoi sama itu abang lori(cik anuar kot) angkut itu tanah to the lori. Time tu juga, orang laen tebang itu pokok mangga.

Haa... ini part paling best.
You orang mesti mau tau bila itu pokok mangga kitaorang tebang, itu makhluk nama KERENGGA manyak marah wo.. itu rumah dia. Hayoo...
Kami nyanyi sama2 la...
Ini dia punya song:

"Auuu
Uhhhh
Ahhhh
Adeehhh
Allah
adui!!"
mati kau kerengga dan banyak lagi.

Ini song diorang nyanyi bila itu kerengga gigit juga. Gigit sama itu leher, tangan, kaki, dada, pusat, ketiak, semua part la. Banyak sakit tau, tapi kena sbar juga sebab kita suda kacau dia punya rumah. Apa mau buat. Trus sajala kasi tebang itu pokok.

Then,saya, Ayoi n abang lori 2( tak ingat name plak.. sori2) pegi punggah itu sampah tebang dekat dalam kebun kelapa sawit. Adala dalm 4- 5 trip kitaorang pusing. Ini tangan lama suda tak pakai untuk kerja berat2. tarik itu pokok memang banyak guna tenaga.

Habis punggah, baju kotor suda, satu badan juga peluh, tapi ini perut masih terasa penuh... ayoo.
Baru tau ini kerja kebun manyak penat woo..

Itu sebab bila saya salam sama ini orang2 kampung, itu diorang punya tangan manyak kasar tau. Tapi UIA punya student, salam dekat itu surau, huh manyak lembut... memang besar juga beza! Huhu. Mestila orang yang bekerja tak sama dengan orang yang bekerja.

pikir- pikirkan juga buat saya ha...

adei itu kerengga punya gigit manyak gatal...
Sekian.

No comments: