Saturday, March 14, 2009

10 Sebab Untuk Saya Gagal End Block Exam

Panjang tajuk nih.
saye telah mengeliskan 10 sebab yang dapat meningkatkan potensi untuk saya gagal dalam exam final yang akan tiba 29 hari lagi. Berikut listnya:

1. Saya orang first dapat note. Tapi saya DAPAT je bukan orang first yang BACA! Tu yang bahaya tu..

2. Ketika orang lain tidur sayapun tidur, ketika orang lain study sayapun tidur.

3. Katil yang tidak dikemas dan dipenuhi timbunan nota2 pembelajaran menyebabkan saya berserabut dan hilang semangat untuk membaca.

4. Masa free saya gunakan untuk pegi Eng Hong beli barang dan menonton Kamen Rider.

5. Menyibukkan diri dengan program kokorikulum tapi lepas habis program nota tak disentuh.

6. Lepas subuh saya tak buat pre- reading macam selalunya sebab saya tidur.

7. On komputer time study konon nak pasang lagu supaya tak mengantuk, last- last berakhir dengan saya maen game.

8. Pegi bilik member niat nak study tapi jadi sesi beborak pulak.

9. Salin nota dalam kelas, lepas tu bile balik tak baca sebab tulisan hodoh sangat tak leh nak baca. Salin pon sebab nak prevent mengantuk, tapi ngantuk jugak.

10. Makan banyak lepas tu perut penuh akhirnya mengantuk dan tertidur.

Di masalah solutionnye simple je...

1. Jangan buat semua benda diatas dan lakukan sebaliknya.. setel.

4 comments:

Unknown said...

yup ....
btol2...
seboleh nyep elakkan..

Mami Hadeef said...

em.. salam.. aizuddin ni dah thun berapa medic ek??

Aizuddin said...

1st year baru

penyair sepi said...

1st year medic baru??
hm..pngalaman abg..
nk bjaya..kne la stdy..doa..
nk tgk kamen rider buleh..
tp kne pandai bhgi masa..
n copykn utk abg gak~
xpe..nnt da msuk clinical years mst lg best..zmn korg 1st yr n 2nd yr ni byk kne apal2..
kne usaha kuat la..

p/s: haha..aku pun same je 1st year..siap lulus cukup makan je hr tu..alhamdulillah..keh2